Page 237 of 401 FirstFirst ... 137187227235236237238239247287337 ... LastLast
Results 2,361 to 2,370 of 4005

Thread: Nadigar Thilagam Sivaji Ganesan Part 10

  1. #2361
    Senior Member Senior Hubber
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    chennai
    Posts
    575
    Post Thanks / Like
    அன்புள்ள திரு. கோபால் அவர்களே,

    தங்களுடைய "நடிகர் திலகம் - இந்தியாவின் ஒரே உலக அதிசயம்" prima facie, மிக நன்றாக இருக்கிறது. சற்றே எளிமைப்படுத்தி எல்லோரையும் சென்று சேரும் வகையில், செம்மைப் படுத்த வேண்டும்.

    ஒரே வரியில் நடிகர் திலகத்தைப் பற்றி சொல்ல வேண்டுமென்றால் உலகின் அனைத்து பள்ளிகளையும், கற்றுத் தேறாமலேயே செய்து விட்ட, நடிப்புக் கலையின் கர்த்தா.

    கட்டுரை முழுவதும் முடிந்தவுடன், நீண்ட, ஆரோக்கியமான விவாதம் அரங்கேறும் என்று நம்புகிறேன்.

    அன்புடன்,

    இரா. பார்த்தசாரதி

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    Join Date
    Always
    Location
    Advertising world
    Posts
    Many
     

  3. #2362
    Senior Member Veteran Hubber
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    Indonesia
    Posts
    4,124
    Post Thanks / Like
    பார்த்தசாரதி சார்,
    இதற்கு மேலும் எளிமை படுத்த இயலவே இயலாது. இந்த கரு எனக்கு தோன்றியதே ஒரு வினோதம். எந்த புகழ் பெற்ற உலக நடிகரை பார்த்தாலும், அவர் நடிகர்திலகம் நடித்த பல பாணிகளில் ஒரே ஒரு பாணியைத்தான் தொடவே முடிகிறது என்று கண்டு, அவர் எல்லோருக்கும் மேம்பட்டவர் என்று சொல்லி வந்ததை விஞ்ஞான முறையில் நிரூபிக்கவே இந்த முதல் முயற்சி. எனக்கு தெரிந்த வரை இந்த மாதிரி concept யாருமே எடுத்து செய்யவில்லை. மற்ற நடிகர்களால் ஏதோ ஒரு பள்ளி concept படியே அவர்கள் பாத்திரத்தை அணுகி கொண்டிருந்தார்கள்.கொண்டிருக்கிறார்கள். நமது நடிகர்திலகம் மட்டுமே அனைத்து பள்ளிகனின் பாணியிலும் நடித்த ஒரே உலக நடிகர் என்று நிறுவியது எனக்கு மகா திருப்தி தந்த ஒரு பெருமித நிகழ்வு என் வாழ்வில்.
    ஆனால் இனிமேல்,நடிகர்திலகம் வெவ்வேறு பள்ளிகளின் பாணியில் நடித்ததை
    உதாரணங் களோடு நிறுவ முயலும்போது எளிமையாக்கி விடுவேன். அது இன்னும் ஓரிரு மாதங்கள் தொடரும். அதுவரை விவாதங்கள் நிற்க தேவையில்லை. சென்று கொண்டே இருக்கலாம்.
    Last edited by Gopal,S.; 30th March 2013 at 04:32 PM.

  4. #2363
    Senior Member Senior Hubber
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    chennai
    Posts
    575
    Post Thanks / Like
    அன்புள்ள திரு. கோபால் அவர்களே,

    அனைத்து நடிகர் திலகத்தின் ரசிகர்களும் நடிகர் திலகம் தான் உலகப் பெரு நடிகர் என்று சொல்கிறோம். இருப்பினும், உலகக் கோட்பாடுகளை வைத்து இதை ஆணித் தரமாக நிரூபிப்பதற்குத் தேவைப் படுகிற கட்டுரைகளைத் தான் அனைவரும் ஏற்கின்ற வகையில் எழுத முடியவில்லை. அந்த வகையில், இந்தக் கட்டுரை இதற்குத் துணை புரியும் என்று பரிபூர்ணமாக நம்புகிறேன்.

    நான் ஏன் எளிமையாக இருக்க வேண்டும் என்று சொன்னேன் என்றால், அது தான் எல்லோரையும் சென்று சேர வழி வகுக்கும். ஒரு Documentation Expert -ஐ வைத்து அதை செய்யலாம்.

    தொடருங்கள்.

    அன்புடன்,

    இரா. பார்த்தசாரதி

  5. #2364
    Senior Member Veteran Hubber
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    Indonesia
    Posts
    4,124
    Post Thanks / Like
    இந்தியாவின் ஒரே உலக அதிசயம்.-பாகம்-8

    Spolin ,Suzuki ,Anne Bogart method

    இப்போது மீதம் இருக்கும் ஒரே பள்ளி(மூன்று பள்ளிகள் இணைந்த ஒரே பள்ளி)

    இதில் spolin பள்ளி என்பது improvisation technique கற்று கொடுக்கும் முறை.

    Suzuki என்பது உடலை முக்கியமாக கீழுடலை நன்கு பயன்படுத்த உடற்பயிற்சி,
    மனபயிற்சி,ஒத்திசைவு என்று சொல்லப்படும் பயிற்சி முறைகள் நிறைந்தது.

    Anne Bogart view point method என்பது கட்டமைப்பு, வெளி, வடிவம்,ஒத்திசைவு(choreography ),
    அசைவுகள்(gesture )கால அளவு(duration &timing ),Tempo என்ற வேக அளவு இவை சார்ந்த பயிற்சி முறைகள்.

    இவற்றை பற்றி பேசவே தேவையில்லை. நமது பாய்ஸ் கம்பெனி முதல் கூத்து பட்டறை வரை இந்த முறை பயிற்சிகள்தான் மேற்கொள்ள படுகின்றன.ஒன்பது வயதிலேயே பாய்ஸ் கம்பெனி நடிகராகி, பலருடன் முறையாக பயின்று பலதர பட்ட பாத்திரங்களில் சிறு வயதிலேயே நடித்து கரை கண்டு முதல் படத்திலேயே நூறாவது படத்தின் புலமையை காட்டியவருக்கு, நாம் இந்த வகை பள்ளியை பற்றி மேலும் பேசாமலிருப்பதே அவருக்கு காட்டும் மரியாதையாதலால்,இந்த இந்த வகை பற்றி இனிமேல் எந்த பேச்சும் எழாது.

    முற்குறிப்பிட்ட Stanislavski ,Meisner ,Chekhov ,Stella Adler ,Oscar wild பள்ளிகளில் அவரது திறமை பற்றி ,அடுத்தடுத்த பதிவுகளில், நான் குறிப்பிட்ட படங்களில் இருந்து ஒரு சில காட்சிகளை எடுத்து அவர் அந்த பாத்திரத்தில் இந்த பள்ளிகளில் குறிப்பிட்டது போல் இயல்பான அவரது முறையிலேயே ஊதி தள்ளி விட்டதை விஸ்தாரமாக எழுத போகிறேன்.அது கொஞ்ச நாள்(மாதம்)தொடருமாதலால் முடியும் வரை காத்திராமல், ஆரோக்யமான விவாதங்களை முன்னிறுத்தி தொடரலாமே.

    ---To be continued.

  6. #2365
    Senior Member Diamond Hubber RAGHAVENDRA's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    9,045
    Post Thanks / Like
    DEFINITIONS FOR THE METHODS MENTIONED BY GOPAL

    Spolin ,Suzuki ,Anne Bogart method


    1) The Spolin Technique

    What is it? The acting technique developed by Viola Spolin uses improvisation and some 200 plus theater games and acting exercises to access the actor's creativeness. Through play, the actor can free his instrument and become more spontaneous, as well as work on specific issues like concentration, characterization and conflict.

    What can you expect? A lot of improvisation work, from physical improvisation to singing and word games. Most of the games are done in groups so there is a strong sense of ensemble.

    Sample Acting Exercise. Two actors face each other. One imitates the other's gestures but both try to conceal from the audience who is initiating the movement and who is following. This mirror exercise is a great way to work on concentration.

    2) The Acting Training of Tadashi Suzuki

    What is it? This acting technique often taught alongside the Viewpoints method is also very focused on the body, especially the lower body and the feet, the actor's "roots". This acting technique is grounded in ballet, Greek and Japanese theater, and martial arts.

    What can you expect? A rigorous training that at times may feel more like a martial arts class then an acting class. The training focuses on developing the actor's center through a series of walking and stomping exercise. You will also work intensely on vocal exercises and concentration through stillness.

    Below is a video on the Suzuki acting technique you may find interesting. It talks about how Suzuki acting training challenges the actor and helps him or her with body awareness and focus. It explains how it helps actors reach their souls through the body.
    From: http://www.acting-school-stop.com/acting-training.html
    விமர்சனங்களுக்கு அப்பாற்பட்ட இறைவன் நடிகர் திலகம்.. கடலின் ஆழத்தை அளந்து விடலாம். நடிகர் திலகத்தின் செல்வாக்கை அளக்க முடியாது... அது பயனளிக்கும் போது தான் அதன் ஆழம் புரியும்....

  7. #2366
    Senior Member Diamond Hubber RAGHAVENDRA's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    9,045
    Post Thanks / Like
    Gopal Sir,
    Why not reproduce the original English definition alongside your explanation in Tamil of the same?
    விமர்சனங்களுக்கு அப்பாற்பட்ட இறைவன் நடிகர் திலகம்.. கடலின் ஆழத்தை அளந்து விடலாம். நடிகர் திலகத்தின் செல்வாக்கை அளக்க முடியாது... அது பயனளிக்கும் போது தான் அதன் ஆழம் புரியும்....

  8. #2367
    Senior Member Diamond Hubber RAGHAVENDRA's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    9,045
    Post Thanks / Like
    Viola Spolin is the internationally recognized originator of Theater Games – the basis of improvisational theater. Along with her son, Paul Sills, Viola Spolin created the techniques utilized by the cast of Chicago’s Second City as well as every other improvisational comedy troupe ever since.

    - from http://www.spolin.us/

    விமர்சனங்களுக்கு அப்பாற்பட்ட இறைவன் நடிகர் திலகம்.. கடலின் ஆழத்தை அளந்து விடலாம். நடிகர் திலகத்தின் செல்வாக்கை அளக்க முடியாது... அது பயனளிக்கும் போது தான் அதன் ஆழம் புரியும்....

  9. #2368
    Senior Member Diamond Hubber RAGHAVENDRA's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    9,045
    Post Thanks / Like
    Tadashi Suzuki

    Tadashi Suzuki is the founder and director of the Suzuki Company of Toga (SCOT) based in Toga Village, located in the mountains of Toyama prefecture. He is the organizer of Japan’s first international theatre festival (Toga Festival), and the creator of the Suzuki Method of Actor Training. Suzuki also plays an important role with several other organizations: as General Artistic Director of Shizuoka Performing Arts Center (1995~2007), as a member of the International Theatre Olympics Committee, as founding member of the BeSeTo Festival (jointly organized by leading theatre professionals from Japan, China and Korea) and as Chairman of the Board of Directors for the Japan Performing Arts Foundation, a nation-wide network of theatre professionals in Japan.
     Suzuki’s works include “On the Dramatic Passions”, “The Trojan Women”, “Dionysus”, “King Lear”, “Cyrano de Bergerac”, “Madame de Sade” and many others. Besides productions with his own company, he has directed several international collaborations, such as “The Tale of Lear”, co-produced and presented by four leading regional theatres in the US; “King Lear”, presented with the Moscow Art Theatre; “Oedipus Rex”, co-produced by Cultural Olympiad and Düsseldorf Schauspiel Haus; and “Electra”, produced by Ansan Arts Center/Arco Arts Theatre in Korea and the Taganka Theatre in Russia.
     Suzuki has articulated his theories in a number of books. A collection of his writings in English, The Way of Acting is published by Theatre Communications Group (US). He has taught his system of actor training in schools and theatres throughout the world, including The Julliard School in New York and the Moscow Art Theatre. The Cambridge University Press published The Theatre of Suzuki Tadashi as part of their Directors in Perspective series, featuring leading theatre directors of the 20th Century. This series includes works on Meyerlhold, Brecht, Strehler, Peter Brook and Robert Wilson among others.
     Not just one of the world’s foremost theatre directors, Suzuki is also a seminal thinker and practitioner whose work has a powerful influence on theatre everywhere. Suzuki’s primary concerns include: the structure of a theatre group, the creation and use of theatrical space, and the overcoming of cultural and national barriers in the interest of creating work that is truly universal. Suzuki has established in Toga one of the largest international theatre centers in the world. Surrounded by the beautiful wilderness of Toga, the facility includes six theatres, rehearsal rooms, offices, lodgings and restaurants, etc.
     Suzuki’s activities, both as a director creating multilingual and multicultural productions, and as a festival producer bringing people from throughout the world together in the context of shared theatrical endeavor, reflect an aggressive approach to dealing with the fundamental issues of our times.


    from the page: http://www.scot-suzukicompany.com/en/profile.php
    விமர்சனங்களுக்கு அப்பாற்பட்ட இறைவன் நடிகர் திலகம்.. கடலின் ஆழத்தை அளந்து விடலாம். நடிகர் திலகத்தின் செல்வாக்கை அளக்க முடியாது... அது பயனளிக்கும் போது தான் அதன் ஆழம் புரியும்....

  10. #2369
    Senior Member Veteran Hubber
    Join Date
    Feb 2012
    Location
    Indonesia
    Posts
    4,124
    Post Thanks / Like
    Quote Originally Posted by RAGHAVENDRA View Post
    Gopal Sir,
    Why not reproduce the original English definition alongside your explanation in Tamil of the same?
    Thank you Ragavendar Sir. But I felt this school is a meaningless to mention for a Boys' Company seasoned artist. He received far superior Training during his childhood . Other schools are more important . I ponder more on relevance to NT in coming postings.

  11. #2370
    Senior Member Diamond Hubber RAGHAVENDRA's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    9,045
    Post Thanks / Like
    The Meisner Technique.



    Sanford Meisner is one of the most important and influential acting teachers of the Twentieth Century. He defined acting as doing things truthfully under imaginary circumstances. By 1930, the most respected and influential theater company in American history formed called The Group Theater assembling such luminaries as Harold Clurman, Lee Strasberg, Stella Adler, Clifford Odets, Morris Carnovsky and Sanford Meisner. They were pioneers of what would become an “American acting technique” derived from the teachings of Russian actor and director Constantin Stanislavski. The "Stanislavski System" inspired audiences with performances of raw power, realism, and emotional truth.

    While Strasberg focused on the Sense Memory technique using events in one’s past as a way of emotionalizing, Meisner developed his technique using Stanislavski’s revised method. Rather than delving exclusively into one’s past memories as a source of emotion, one could more effectively summon up the character’s thoughts and feelings through the concentrated use of the imagination and the belief in the given circumstances of the text. Meisner defined acting as doing things truthfully under imaginary circumstances and his technique is still known for its depth, reliability and balanced approach.

    Sandy Meisner taught at the legendary Neighborhood Playhouse in New York City for more than 50 years. His students include Paul Newman, Robert Duvall, Warren Beatty, Diane Keaton, Joanne Woodward, Eli Wallach, Anne Jackson, and Steve McQueen. Joanne Baron studied under Sandy Meisner in his private class, having originally trained with renowned acting teacher, William Esper, the head teacher of Sanford Meisner's Neighborhood Playhouse in New York City for over 14 years. William Esper eventually formed the William Esper Studio in New York City where Ms. Baron trained with him to act and subsequently become an instructor. After several years teaching with Mr. Esper, she opened The Joanne Baron Studio in New York and sometime after, Ms. Baron created The Joanne Baron/D.W. Brown Studio in Santa Monica, California with her husband; writer, director, and actor, D.W. Brown.

    Today, the Joanne Baron/D.W. Brown Studio continues this legacy and is teaching the same body of work that Meisner and Esper taught: a specific training program designed to create an emotionally alive actor of depth, imagination, and truth.
    from the page: http://www.baronbrown.com/meisnermethod.shtml
    விமர்சனங்களுக்கு அப்பாற்பட்ட இறைவன் நடிகர் திலகம்.. கடலின் ஆழத்தை அளந்து விடலாம். நடிகர் திலகத்தின் செல்வாக்கை அளக்க முடியாது... அது பயனளிக்கும் போது தான் அதன் ஆழம் புரியும்....

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •